lunes, 15 de febrero de 2016

El pòsit de l'enyor

La cosa d'avui no parla de poesia ni de 'coses grans', sinó que em venia de gust explicar-vos el que avui la meva amiga Montse Pujol m'ha plantejat.

En un dia com és el dilluns, en el que el mal humor hi acostuma a estar present i en el que la feina de classe satura transcurs de la setmana, la Montse m'ha ofert un petit oasi. Un vent menut que m'ha bufat el clatell i m'ha donat una lleugera empenta. Entre el marbre verd i les analògiques penjades de l'armari, tots quatre avui hem tingut un minúscul diumenge. I és que, en realitat, no cal grans afers per a que se't salvi i un dia i es torni -a voltes- d'un toc groguenc, d'optimisme.

Doncs la Montse i el seu optimisme m'han omplert, avui, la tassa de te fins gairebé a vessar. I mentre la tassa fumejava i rèiem de banalitats, el polsim de les herbes s'ha anat dipositant a la base i ha creat una pel·lícula. De molsa i de terra, d'arrels.

Aleshores ella, amb el seu català de Vic i el somriure groc d'haver saludat al sol, ens ha explicat que allò que queda al cul de la tassa se'n diu pòsit i que ella ho relacionava amb l'enyor. Ha fet la metàfora d'igualar la polseguera d'una herba al neguit que deixa algú quan no hi és. I la veritat és que els tres que ens l'escoltàvem hem mirat fixament el fons del nostre got, intentant trobar-hi algú allà dins.

M'ha semblat maco. Com si el nostre cor fos una cullera que pretén remenar i dissoldre vells temps, àrides memòries i, paradoxalment, es segueixin trobant encara granets de sorra que rasquen i no permeten empassar bé. 

2 comentarios:

  1. Què bonic. La Montse, aquesta petita gran metàfora, els teus canyells destres empunyant el català.

    (Tan bonic que encara tinc els ulls humits.)

    ResponderEliminar
  2. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar